451

15 Юли

Дочетох си книжката, за която споменах в предишния пост. Още по средата й бях убедена, че запълва празното място в личният ми топ 3 (в който всички са равнопоставени). Другите две места се заемаха от „Полет над кукувиче гнездо“ и „1984“. Сега и „451 по Фаренхайт“ е там. Чуден е този Рей Бредбъри, за съжаление го пренебрегвах заради едни разкази, които четох преди време. Видяха ми се доста фантастични за моя вкус и не му обърнах внимание по-натам. Сега обаче, поради факта, че си спомням смътно само един от цял сборник с разкази, мисля да ги препрочета. В интернет пространството се въртят и ревюта на един друг негов роман (или пък повест?), с който смятам да се снабдя от Библиотеката (по-известна като Рисорса :Д, не звучи така възвишено като Библиотека Нордика, например, но ние си го обичаме ).

Така или иначе съм просто тотално изгубена в стила му, който за мен е най-близко до съвършенството от всичко, което съм чела (което не е безумно много, не се лъжете :D). Този човек така си играе с езика и възприятията, че те вкарва мнооого мнооого във филма (в книгата 🙂 ) И се чете леко, със затаен дъх.

Последното по темата, което искам да кажа е, че трите книги в топа ми имат много общо. Един човек (главният герой, мъж, защото жените са отврат) се бори със определена система, с която заобикалящите го са свикнали, някои леко недоволстват, но като цяло героят е сам срещу света. Някъде малко след средата на книжката стигнах до извода, че Гай ще бъде пречупен. Защото така стана с Уинстън Смит и най-доброто финално изречение в „1984“, така стана и с Рандъл (макар че той отприщи Нещо). Но изводът ми беше грешен. Което пък ми вдигна мнението за книгата още повече.

Вашият коментар

